Diagnoza publiczności i partnerów instytucji kultury oraz potrzeb czytelniczych pozwala na lepsze dopasowanie oferty bibliotecznej do ich oczekiwań i potrzeb.

Justyna Gorgoń - absolwentka kulturoznawstwa i socjologii. Całe swoje życie zawodowe spędziła w sektorze kultury, poznając go z wielu perspektyw: administracyjnej – jako pracownik Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, samorządowej  – pracując w miejskim muzeum i pozarządowej – współpracując z kilkoma organizacjami: głównie badawczymi, ale też takimi, które wspomagają działania mniejszości narodowych w Polsce. Pisała i oceniała wnioski, konstruowała programy dotacyjne, brała udział w badaniach społecznych

Na szkoleniu prowadzonym przez trenerkę firmy Good Books Justynę Gorgoń obecni byli bibliotekarze oraz przedstawiciele Muzeum, Arboretum Bramy Morawskiej, Stowarzyszenia „Odra 1945” i klubu „Unia Racibórz”.  Przedstawili oni swoją działalność oraz możliwości współpracy. Podczas dyskusji pojawiały się pytania m.in. dlaczego i kogo badać oraz jakich metod i technik najlepiej używać. Szkolenie było również okazją do poznania się i próby zrozumienia charakteru pracy każdej partnerskiej instytucji.