Co się stanie, kiedy w jednej sali zbierze się 20 młodych programistów, 6 bibliotekarek i kierownik raciborskiej SOWY? Literatura inspiruje do tworzenia całego spektrum wydarzeń kulturalnych, które nie tylko bawią, uczą, ale też rozbudzają pasje czytelnicze i włączają społeczeństwo we współtworzenie kultury.

 

W dniach 12 - 15 czerwca raciborska Biblioteka połączyła tradycję z nowoczesnością i dla miłośników historii Raciborza, książek, komiksów oraz… serialu Stranger Things zorganizowała warsztaty projektowania gry mobilnej w aplikacji Action Track.

Celem czterodniowych warsztatów była aktywizacja młodzieży poprzez włączenie jej w przygotowanie literackiej gry na smartfony, która będzie nową ofertą kulturalną Biblioteki zarówno dla ich rówieśników, jak i innych mieszkańców miasta. Ich efektem był nie tylko projekt gry fantasy z wątkami historycznymi w klimatach grozy, ale i wspólne jej testowanie.

Do współpracy zaproszona została młodzież z Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 i II Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Raciborzu. Efektem wspólnej pracy jest gra „Kraina Cienia”, która powstała w aplikacji ActionTrack. Przy tworzeniu gry pomagały uczniom trenerki z firmy Good Games.

„Kraina Cienia” to gra na smartfony, dzięki której będzie można przenieść się do świata fantasy i pomóc psu Woluminowi w mrożącej krew misji. Jakie przygody czekać będą na dzielnych śmiałków? O tym będzie można dowiedzieć się już 16 września podczas pełnej emocji premiery gry. Na zwycięzców czekają nagrody.

Warsztaty zorganizowane zostały w ramach projektu „ŁĄCZY NAS BIBLIOTEKA” dofinansowanego ze środków programu BLISKO Narodowego Centrum Kultury.

Wydarzenie dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.